Over SVN

De SVN (Studievereniging voor neerlandici) is een actieve studievereniging voor studenten Nederlandse Taal en Cultuur in Nijmegen, en telt ongeveer 150 leden!

De SVN organiseert zowel studiegerelateerde als gezelligheidsactiviteiten. Voorbeelden van activiteiten van de afgelopen jaren zijn de boekenveiling, ledenborrels, het kerstdiner, de literaire avond, de familiedag en de pubquiz. Maar we zijn nog niet klaar: de SVN organiseert ook activiteiten samen met andere verenigingen, zoals het voetbaltoernooi met studieverenigingen Nederlands uit de rest van het land en de grote feesten in samenwerking met andere studieverenigingen in Nijmegen. De grootste activiteit die de SVN jaarlijks organiseert is de studiereis. De afgelopen jaren zijn de neerlandici onder andere in Praag, Boedapest, Rome, Edinburgh en Lissabon geweest, maar hebben we ook een heuse Vlaanderenrondreis gemaakt. In 2022 jaar hebben we een bezoek gebracht aan Dublin (zie de foto hieronder).

Leden van de SVN kunnen, behalve deelnemen aan alle activiteiten, hun studieboeken bij boekhandel Dekker v.d. Vegt met 10% korting bestellen. Als lid van de SVN log je in op de webshop en daar staat twee keer per jaar welke boeken je voor ieder vak moet aanschaffen. Daarnaast ontvang je als lid ook drie keer per jaar de Uitvreter: het studieblad met columns, interviews, verslagen van activiteiten en nog veel meer leuke informatie!

Kortom, dé leukste vereniging voor de student Nederlands in Nijmegen! Klik hier om lid te worden!

Studiereis 2022 Dublin