Vacature: Hard//hoofd zoekt een adjunct-hoofdredacteur Literair!

Ben jij een literaire veelvraat met een scherp oog voor nieuw schrijf- en dichttalent? Barst je van de ideeën voor rubrieken en vernieuwende vertelvormen? Hard//hoofd is op zoek naar een gemotiveerde, ambitieuze adjunct-hoofdredacteur Literair. Het gaat om een uitdagende vrijwilligersfunctie voor c.a. 8 uur per week met veel ruimte voor eigen invulling en initiatief.

Online tijdschrift Hard//hoofd biedt een podium aan doordachte, verdiepende gesprekken en verhalen. Het platform vertegenwoordigt een jonge en intelligente stem in het culturele en journalistieke landschap en knoopt het persoonlijke en het publieke, de verbeelding en de actualiteit aan elkaar. Dagelijks verschijnen er eigenzinnige artikelen, verhalen en illustraties op www.hardhoofd.com. Maandelijks lezen 15.000 unieke lezers Hard//hoofd. Ook organiseren we op regelmatige basis live-programma’s met diverse partners, waaronder in het verleden Brainwash en het Van Goghmuseum.

De hoofdredactie leidt de eindredacties tekst, beeld en audio. Twee adjunct-hoofdredacteuren ondersteunen hierin de hoofdredacteur, op dit moment zijn wij dus op zoek naar een nieuwe adjunct-hoofdredacteur Literair.

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

• Mee-ontwikkelen en bewaken van de visie voor de literaire tak van Hard//hoofd.
  • Scherp en nauwkeurig commentaar leveren op de dagelijkse inhoud en ingezonden kopij.
  • Meedenken over rubrieken en thematische lijnen.
  • Scouten van nieuw talent.
  • Contacten leggen met literaire instellingen, podia, festivals, etc.
  • Regelmatig hoofdredactioneel overleg over de algemene inhoudelijke lijn van Hard//hoofd.
  • Incidentele vervanging van hoofdredacteur.

Wij bieden geen vergoeding, maar wel:

• Een belangrijke positie in een jong, creatief, dynamisch collectief.
  • Contact met grote culturele organisaties en toptalenten.
  • Een uitdagende werkomgeving, kantoor in het hart van Amsterdam en veel ruimte voor eigen invulling en initiatief.
  • Een vrijwilligersfunctie voor acht uur in de week, in eerste instantie voor zes maanden, met mogelijke verlenging of doorgroeimogelijkheden bij wederzijdse tevredenheid.

Wij zoeken iemand met:

• Een liefde voor Hard//hoofd, passie voor literatuur en een fetisj voor foutloze zinnen. Originele ideeën én organisatietalent.
  • Een serieuze inborst én gevoel voor humor.
  • Grootse dromen én realiteitszin.
  • Relevante opleiding of ervaring. (Gebrek hieraan kan gecompenseerd worden met hard werken.)
  • Zelfstandigheid. (Gebrek hieraan kan alleen gecompenseerd worden door zelfstandig een oplossing te formuleren.)
  • Een beschikbaarheid van 8 uur per week, bij voorkeur in te vullen op ons kantoor in Amsterdam.

Wij zijn hard op zoek naar meer diversiteit in ons team, mensen met een biculturele achtergrond worden daarom nadrukkelijk uitgenodigd om te solliciteren.

Solliciteer:

Stuur uiterlijk dinsdag 23 april 2019 een sollicitatiebrief met cv naar redactie@hardhoofd.com, ter attentie van Sarah van Binsbergen.
Meer weten? Kijk op www.hardhoofd.com.