Decemberwensen

Allereerst wil ik jullie allemaal, vanuit het hele 41e bestuur der SVN, het allergrootste geluk en een goed jaar wensen ? Want wat was het weer een bewogen jaar, vol met leuke activiteiten, gezellige momenten en lieve leden. Op naar een volgend jaar! Om het jaar écht af te kunnen sluiten moet ik natuurlijk, zoals iedere maand, even alles wat er de afgelopen weken is gebeurd op een rijtje zetten. Pak je favoriete drankje en snack erbij, kruip onder een dekentje; daar gaan we dan! Een duik door de feestmaand:

Week 48: Part II

Men zegt weleens, dat deel twee nooit beter is dan deel één. In dit geval, laat ik het in het midden. In de eerste halve week van december genoten we direct van een heuze Pubquiz, georganiseerd door LETO! Helaas waren jullie er allemaal niet bij, waarschijnlijk vanwege een extreem drukke agenda, en I don’t blame you. Wij hebben voor jullie meegestreden en het water der LETO getest: maar tevergeefs. Niemand van ons had zoveel kennis over vogels uit de oudheid, Latijnse vertalingen van liedjes of over de klassieke oudheid in het algemeen om er met een prijsje vandoor te gaan (wacht, was dit een LETO activiteit of een SODA-quiz???)

Week 49: O, kom er eens kijken!

De ledenborrel van deze maand was niet zomaar een borrel, de AcCo had voor ons een prachtige Sinterklaasborrel voorbereid! We mochten allemaal een kleinigheidje meenemen waarmee we het dobbelspel zouden spelen. Na een korte pauze kwamen ineens twee pieten ons verblijden met pepernoten ? Dat lag sowieso aan het enthousiaste gezang van Koen en mij, want anders waren die pieten nooit teruggekomen uit Spanje ?
Ik vond het echt een supergezellige avond en ben zo ontzettend met al onze leden, dat we er altijd weer zo’n leuke avond van kunnen maken met z’n allen ??

Week 50: Heerlijkheid

Week 50 begon met een kroegcollege, een oude gouden activiteit. En ooooh wat vond ik dit leuk, een kroegcollege!! Ik moet heel erg eerlijk bekennen, dat ik in mijn eerste jaar helemaaaal niet zo betrokken was bij de activiteiten van de studievereniging, omdat ik er simpelweg geen tijd voor had (ik weet het, ik ben echt absoluut niet het goede voorbeeld). Daarom ben ik zo ongelooflijk trots op de betrokkenheid van onze eerstejaars, die consistent de meerderheid vormen bij alle activiteiten (en ook bij dit kroegcollege!). We hadden ook een leuk gevarieerd programma, met Marc van Oostendorp en Dion Kwint – van het 38e bestuur! We hebben geleerd dat kiansantakula wasbeer betekent in een kunstmatige taal, en dat Dion PSV-supporter is; absoluut nuttige, parate kennis.

Verder was deze week ook ons ledenuurtje, waar Leoni en Cato heerlijke kerststercake voor ons hebben gebakken ? Ik ga niet vertellen hoeveel ik van die cake op heb, maar ik zeg wel dat ik flink heb gedoneerd aan het goede doel die dag ?

Ik sla de saaie vergaderingen en overleggen wel even over, want ik val iedere maand weer in herhaling. Maar soms komen er wel echt nuttige dingen naar voren! Zo hebben we een supergeheimzinniggenootschap-vergadering met onze bestuurskamergenootjes gehad deze dinsdag, waar ik absolúúúúút niks over kwijt mag, want het zijn plannen in progress. Voor nu houden we het erbij dat we wat bijzonders voor jullie in petto hebben, but only time will tell...

Een dag later was het USA Nijmegen / InTenS lustrum feestje, waar wij als medebestuurders voor waren uitgenodigd. Het was een thema feestje: Roaring twenties! ?? Ande en ik hebben ons helemaal opgedoft en waren een deur verderop bij het juiste adres, wat wel heel prettig was omdat het zo ontzettend koud was! ? Dat weerhield mij er trouwens niet van om 5 uur ‘s nachts nog even naar buiten te rennen en een rondje in de 2 mm laag sneeuw te draaien. Het was een nacht om nooit te vergeten ❄?

Week 51: Gelukkig kerStVN! ?

Jullie waren er bijna allemaal bij – of jullie hebben er vast wel iets over meegekregen – HET KERSTFEEST. MIJN GODEN wat was dat ouderwets gezellig! Ik heb zo ontzettend genoten van deze avond, van de acts, van de sfeer, van alles!! Dinsdag voorafgaand aan het feest hebben wij als bestuur nog even samen gezeten om onze act door te nemen, alle grapjes te fine-tunen, het dansje te oefenen ?? Het was lachen-gieren-brullen. Tijdens het feest vond ik het fantastisch om achter de knoppen te staan en de zaal in te gluren, om te zien of iedereen het wel écht naar hun zin had. Ook liep ik een beetje rond, omdat ik dacht dat het een ware voorzitter betaamt om met iedereen even een praatje aan te knopen, te vragen “hoe maakt u het deze avond, waarde gast?” etc. etc. Eerlijk, past dat ook wel heel goed bij mij. Ik kan geen moment stilzitten, tenzij er een bord lekker eten voor mijn neus wordt geschoven, nadat Ande roept “MEREL, het eten komt!”

Voor wie er niet bij was of bij kon zijn: op onze Instagrampagina hebben we wat sfeerfoto’s geplaatst. Wat persoonlijke favorietjes van mij krijgen jullie trouwe bloglezers ook te zien in deze galerij:

Dit was dan het blog van december, wat het laatste blog van 2022 had moeten zijn. Upsiedupsi. Gelukkig waren we allemaal druk in de laatste week van december en mag ik jullie hopelijk verblijden met mijn verhaal in een wat rustigere periode! Ik hoop jullie allemaal weer fris en fruitig, met hernieuwde energie te zien in het nieuwe jaar, bij allemaal leuke activiteiten – want er staat een hoop op de planning ?

Liefs,
Merel ?✨

ps. laat met weten als jullie tips hebben voor de site! Ik zal in de maand januari de site een fantastische make-over geven, en heb zelf al een heleboel ideetjes. Wellicht vallen jullie ideeën ook nog te realiseren.. Stuur me een persoonlijk berichtje of contacteer me via mail of insta of gebruik onze ideeënbus. Ik ga mijn ongelooflijke best doen ??